Händelserik dag

Nu ska jag faktiskt berätta rätt utförligt om min dag. Har inte vart den roligaste i mitt liv om jag får säga så.
Vaknade imorses och det var svart ute, gör mig iordning och ska åka iväg till jobbet medans Ebba&Josse ska ha världens mysfrukost med tända ljus. Det regnar ute och t-banan var alldeles för snabb just idag så jag kom till jobbet 20 min innan ens någon annan hade kommit ( hade tidigvakt ). Barnen hade för mycket energi och gapade mig till huvudvärk. Vi gick ut och det var bara massa lera och smutsiga barn som skulle tvättas rena, plus att det var kallt så höll på att frysa ihjäl. Jag skulle sluta 15.00 och 3 minuter innan jag ska fara hemåt fick jag byta bajs och det var inte i blöja utan kalsonger.
Kommer iväg lite senare och har redan brottom för jag var tvungen att hinna till banken innan 16.00 i och med idag var enda dagen jag skulle hinna dit och hämta ut min dosa till norska kontot. T- banan var seg och jag började få panik i och med att jag hade ingenaning om vart swedbank låg förutom vid Ake brygge. Men med en halvtimma kvar tills stängning traskar jag på för att hitta, gick och gick och tillslut efter många vändningar så såg jag skylten. Klockan var nu 15.50, jag halvsprang och när jag kommer in är det världens glammigaste byggnad, stora glasfönster och endast kostymnissar gick omkring där inne. Själv var jag halvsvettig efter all stress och äcklig efter jobbet så hade velat gräva ner mig. Iaf, när jag kom in frågade jag mig fram vilken våning själva banken låg på och dom sa våning 8 så pekade dom på hissen jag skulle ta. Gå in i hissen och den FASTNAR, jag fick panik, kollade ännu en gång på klockan och den står på 15.55! Vad skulle jag göra nu inga knappar funkar inte ens nödknappen. 3 minuter kändes som flera timmar men tillslut skakar hissen till och dörrarna öppnas. Det var en lättnad hoppar iaf in i en annan hiss lite längre ifrån ännu mer skabbig och äcklig. OCH DE VA EN GLASHISS så alla ser hur förvirrad jag ser ut och ställer sig och glor..... Kommer upp till våning 8 då det finns 3 dörrar att välja på, stod i nån minut för jag hade sån beslutsångest men till slut kom det ut en tjej som jag frågade. Gick in i receptionen och sa att jag skulle hämta ut min dosa då hon säger "det är försent lilla du klockan är över 4 och du skulle bokat tid". Där höll jag på att börja gråta, frågade lite snällt om det inte fanns nån möljighet till att jag bara skulle få dosan, det räcker ju med att jag visar passet och dom ger mig dosan. Vilket hon tillslut gick med på, så hon kallade upp en som hon sa hette Emma men istället visade sig va en stilig man. Jaja nog om de jag fick min dosa och jag är nöjd.

Sen vidare till jobzone där jag skulle lämna in mitt kontonummer vilket också inte var helt enkelt men de kan ni få höra en annan dag för nu orkar jag inte skriva mer.

Nu har jag iaf ätit och fått lite mer glad energi.
 Det spöregnar, åskar, blixtrar ute så får bli att krypa ner till ännu en film :)

Hoppas ni har haft en lite bättre dag än jag, ciaooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0