Helg i sverige

Förra veckan var kaos, både på gott och ont! Käraste syster fyllde 19 för en vecka sedan och hon hade ingenaning om att jag skulle komma hem. Så hela den veckan bestod av planering för massa suprices och Ida gjorde det inte lätt när hon va nära på att sabba det flera gånger utan att hon visste om det. Men jag och Louise fick ordning på alltihopa tillslut. Ida var svinförbannad för att inga vill gå ut med henne, att inga ville komma på förfest, att inga hade tid för henne just denna helg som hon fyllde år. Men som sagt tror hon fick sin bästa helg på länge ändå.
 
Jag kom hem torsdag kväll natten till fredag då vi gick ner och sjöng för henne tror hon blev rätt chockad över att jag stod där vid hennes säng. På fredagen var det mys på glädje men lördagen var ju det vi mest sett fram emot. Vi skulle ha överraskningsmiddag och förfest så Vickan tog med henne till skövde på förmiddagen så vi kunde fixa och dona hemma. Jag och louise gjorde tårtor och mat, fixade med presenter och dukning. Runt halv 6 tiden hade alla kommit som skulle och Ida blir hämtad hos mormor och vilseledd i Tibro. Sen möttes hon av sina nära och kära som sjöng för henne. Middagen blev mer än lyckad och hon blev otroligt glad över presenterna (tomas ledin konsert och melodifestivalens final). Hon fick melodifestivals biljetterna av mig och Louise, så typiskt henne. Vi gav henne också ett fint litet rim : "Grattis världens bästa Ida. Idag vill vi vår fina Ida hylla, när vår syster 19 år ska fylla. Inte lätt att hitta present till dig, men nu tror vi att vi har hittat din grej. Du gillar ju glitter, glamour och musik, så nu ska du i globen få va publik. Abba och låtar som money money money, vad är väl det mot en slagerfestival med Danny."!Vet inte om jag någonsin har sett en sån tacksam och lycklig människa som när hon fick det.
 
Inte nog med detta men när vi väl hade ätit upp började resterande folk dyka upp, vi inväntade alla innan det plingades på dörren och Ida blev än en gång chockad och överlycklig. Hon trodde ju ingen skulle dyka upp och så kom allihopa. Lyckad kväll avslutades på Bogrens /Glädje :)
 

Kommentarer
Postat av: ida

Finns inte ord, du är bäst. Du är världens bästa syster. Ingen har sån tur som jag. Sa jag att du var bäst? PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS <3

2012-11-04 @ 18:52:23
URL: http://idajarlhed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0