Juldagen

Då är julen över, vi i vår släkt är väldigt traditionella av oss. Kan dra lite kort, på julafton äter vi julfrukost (julskina, smörgås), sen vid lunch äter vi dopp i grytan, sen kollar vi på kalle anka, efter de blire klapputdelning och sist men inte minst julbord. Dagen efter är det trerätters hos mormor då vi får kolsoppa, kött och potatis med risalamalta till efterrätt, sen annandagen är det kalkon hos farmor. Sådär, där har ni min jul.

Men tillbaka till igår då ( juldagen ), började med att ja åkte till kära jossan för lite ost, kex och vin. Vidare till Räkan på förfest sen slutade vi upp på glädje. Kan ju inte säga att det var min roligaste utgång men man kan ju inte alltid ha svinkul. Juldagen är lite överskattad om jag får säga mitt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0